Sikkerhed i Netbank
Hvis du oplever, at der er noget, der er anderledes, når du logger ind i Netbank, bedes du kontakte Hotline med det samme. Det kan eksempelvis være, at du bliver bedt om at taste to koder fra dit NemID nøglekort, eller at skærmen bliver helt hvid.
Bliver du kontaktet telefonisk af et kendt firma, der - eksempelvis under påskud af at ville hjælpe dig med din comupter - beder dig om at logge på din Netbank, så skal du afbryde samtalen og kontakte Hotline.
Hvis du skal overføre penge til udlandet og modtageren skifter konto-nummer undervejs anbefaler vi, at du dobbelttjekker, hvem der ejer kontoen, inden du overfører pengene.
Undgå Netbank-svindel
Vi anbefaler dig, at du løbende holder din computer opdateret, så du i højere grad er sikret mod eventuelle svindlere.
Sikkerhedsprogrammet Heimdal kan hjælpe dig med det. Hent programmet her.
I menuen til venstre kan du få flere gode råd om sikkerhed på nettet.
Læs mere om NemID-sikkerhed
Få gode råd og læs nyheder om IT-sikkerhed